Klinika reflektorów

Klinika reflektorów

Regeneracja szkieł

Z czasem wszystkie podzespoły naszego auta ulegają zużyciu. To samo dotyczy kloszy lam samochodowych, które są szczególnie narażone na postępujące procesy starzenia. Zmienne warunki atmosferyczne, kwaśne deszcze, sól drogowa, a także piach. W efekcie strumień światła nie jest tak silny, jak dawniej i rozchodzi się pod zupełnie innym kątem, co znacznie pogarsza widoczność. Alternatywą zakupu nowych i drogich lamp, jest regeneracja szkieł czyli ich szlifowanie, polerowanie i nałożenie warstwy ochronnej. Renowacja lampy przywróci zniszczoną, porysowaną i matową powierzchnię klosza do pierwotnego stanu.

car headlight RM6S2K7

Regeneracja Szkieł

Zaczynamy zawsze od demontażu lampy i dokładnego umycia reflektora. Zaschnięte błoto i przyklejone drobne kamyczki musimy delikatnie zeskrobać, tak, aby nie porysować dodatkowo powierzchni klosza. Następnie oceniamy stan reflektorów, zwracając uwagę na wszelkie ryski i poziom zmatowienia. Jeśli widzimy, że klosz również jest w kiepskim stanie od wewnętrznej strony, po konsultacji z klientem taką lampę rozklejamy. Następnie odtłuszczamy lampę. W zależności od uszkodzeń plastiku reflektora, dobieramy startową gradację papieru ściernego i szlifujemy do uzyskania jednolitej powierzchni. To na tym etapie musimy uzyskać gładką powierzchnię, bez śladów uszkodzonej, żółtej powłoki reflektora. Jednak uwaga! Nie należy szlifować bez opamiętania, zbyt mocne punktowe szlifowanie, może doprowadzić do uszkodzenia reflektora, lub zmiany geometrii strumienia świetlnego – efekt całego procesu może być odmienny od zamierzonego.

Płuczemy element, suszymy i nakładamy pastę polerską. Na tym etapie musimy wypolerować reflektory samochodowe do pełnej przejrzystości. Ważnym elementem jest, aby wypolerować reflektory samochodowe za pomocą drobnoziarnistej pasty w celu nadania ostatniego szlifu. Dzięki temu z plastiku zostaną usunięte ostatnie zmatowienia jakie pozostały po papierze ściernym. Ten etap oczywiście wykonujemy maszyną polerską lub nakładką na wiertarkę. Po zakończonym polerowaniu trzeba odtłuścić klosz lampy. Pamiętajmy, że możemy to zrobić dopiero, jeśli reflektor będzie chłodny. Nałożenie środka na gorącą lampę może doprowadzić do jej uszkodzenia, powstania tzw. pajęczynki czyli mikro pęknięć . Ostatnia czynność to zabezpieczenie reflektora specjalną amerykańską powłoką.

Dzięki takiemu zabiegowi znacznie poprawi się nasze bezpieczeństwo,  a nowe – stare lampy będą jak nowe, bez narażenia klienta na dodatkowe koszty kupna nowego klosza.